fredag 18. desember 2009

Eventyrerne samles til Infield

De kom fra nært og fjernt. Fra Madagaskar, Kamerun, Uganda og Norge. De samlet seg i Kenya til noen heidundrandes dager med mye latter i stua og minneverdige opplevelser og de fire kenyaboerne fikk stolt vist frem sitt hjem.

Det første infieldet er i gang.
Vi har hatt noen fine dager, til min lykke litt kjøligere enn i Uganda. Det er jul og en sjanse til å tulle seg godt inn i en genser gripes med fryd fra min side.
Infield har innehodt så mangt. En dag til å sette oss ned med noen spørsmål for å reflektere over oppholdet sålangt. Hva har fungert, hva var høydepunkter, hva kan forbedres og på hvilken måte skal vi få det til. En lang dag rik på inntrykk til å se slummområdene i Nairobi og day-caren jentene i Kenya har arbeidet med. Det er mange smil å finne i et av de fattigste stedene man kan tenke seg. Da jeg så ned på mine egne føtter slo det meg at ecco-sandalene mine kunne dekket ett års leie for en familie i et hus i slummen. En dag på safari der speilrefleks kameraer tok bilder av giraff, flodhest, sebra, flamingo, bukk, bøffel, ørn, neshorn og store firfisler. En dag til å planlegge å ta Norge med storm når vi kommer tilbake og skal dele av all erfaringen.

Utenom dette programmet går det i korstspill, varmt velkomne tørre vitser og utveksling av humoristiske, spennende og gripende episoder fra misjonsmarka i de forskjellige landene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar