torsdag 19. november 2009

Bli en disippel


Bible and Life beskriver den siste uka vår. Jeg kan med sikkerhet si at å lære bort, er den beste måten å lære på! Hvorfor? Fordi man lærer dobbelt så mye. Man får kunnskaper om det man lærer bort og man får trening i å lære det bort. Som smågruppeleder på bible and Life konferansen i Lira ble jeg kastet ut i min første bibelgruppe som leder. Heldigvis fikk vi gå igjennom en rask-versjon av programmet på forhånd på én dag.


6 timer på RETT vei. Snack

En disippel:
Setter Gud høyere enn sitt eget liv

Studerer Guds ord

Bærer frukt
Elsker hverandre og andre

Disse er tatt fra 4 bibelvers i Markus og Johannes der Jesus snakker om disipler.
Til deg som sliter med troen, til deg som er kristen men som ikke ser noe videre til det, til deg som føler at Gud er fjern: Nøkkelen er å bruke tid på å studere bibelen. Hver dag. Ja, bibelen kan brukes til å si noe direkte til deg og direkte inn i ditt liv, men først og fremst er den kilden til alt vi kan lære om hvem Jesus var og hva han gjorde. Ved å studere ordet blir dette mye mer virkelig og mindre fjernt!

Vær som mannen som bygde huset sitt på fjell!


Over til meg:
FOCUS Uganda arbeider nettopp med dette, Vennskaps evangelisering og disippelgjøring. Investering i studenter for å lære dem å lære videre. Jeg føler at jeg er blitt kastet inn på toppen av denne lederskapspyramiden, og lærer mer enn noen!
Funfact: Jeg tok omtrent 100 bilder med forskjellige studenter og føler meg som den A-kjendisen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar