lørdag 3. oktober 2009

Uganda... uganda, navnet klinger vakkert maa jeg si. Vakker kan man vel ikke akkuratt si at Kampala er, men sjarm og sjel det har den. Vi har vaert her i to dager snart og er fremdeles rimelig lost. Vi har enda ikke fatt kommet oss til dit vi skal bo og bor til i morgen paa et gjestehus. Det er helt overkommelig. Jeg maa si jeg foler meg ganske hjemme i denne type by. Hadde det vaert asiatere som tuslet rundt og litt kaldere i lufta hadde dette vaert mongolia, hvor jeg har tilbrunget et og et halvt av mine umgdomsaar. Det var skikkelig deilig aa faa h;re penge verdien(1kr er ca 300 uganda shilling) som var noe lignende mongolian tugruk, og det at en flaske vann koster ca 800 kjennes veldig logisk ut i mitt hode paa sett og vis. Jeg gleder meg virkelig til aa faktisk vaere bedre kjent baade med by og folk. Det er jo litt slitsomt med saa mange nye introduksjoner hver dag.

Ting ser positivt ut saa langt! Selv om jeg kanksje var litt demotivert etter en lang reise ble det bedre saa snart vi fikk sett byen i dagslys! Naa skal jeg manne meg opp til en tur paa universitetet vi skal tilbringe endel tid paa. Haaper det gaar saa det suser.

Vi blir forresten kalt auntie og uncle av barna som er paa focus sitt children programme. De er skikkelig sote. Jeg har dessverre ingen bilder aa legge ut enda. venter litt med aa suse rundt med cameraet og maa bruke pcen paa kontoret. Forbausende rask internett selv om elektrisiteten er litt ustabil!

1 kommentar:

  1. Med raskt internett ser vi frem til å se bilder etter hvert :-)

    SvarSlett