onsdag 12. januar 2011

Dag 3-5

Dag 3:

Startet dagen med å sove til kl. 12. Deretter bar det til Focus på en boda som ikke hadde vekslepenger. Det endte med at han kjørte før jeg fikk betalt i det hele tatt… Jeg fikk litt dårlig samvittighet,men det var tross alt han som kjørte bort. Tilbake på kontoret møtte jeg Gillian og hennes nydelige sønn Aron Roy. Etter en stund med hengig dro jeg og Thea til Shoprite og fikk oss maniky og pedikyr. Jeg fikk min av Obed, en gammel kjenning. Internettet på good african coffe var borte for godt virket det som, så vi dro en dag til garden city og spiste noe chinese på food court. Etter det reiste vi til mpererwe hvor Gillian og Robert bor nå. Der fikk jeg meg en tur på hotmail og facebook, det hadde ikke skjedd noe oppsiktvekkende. Jeg tok en taxi hjem i halv 7 tida. Det var det.

Dag 4:

Sov lenge, sto opp og fant ut at jeg var nødt til å vaske håret i dag også. Jeg dro til Boda-staget og videre til SU offices hvor jeg sa hei til barnabas, banpal og jude, mfl. Det var helt greit. Barny og banpal er fremdeles like rare. Barny insisterte på at jeg hadde lagt på meg så jeg begynner å lure litt men har bestemt meg for at han antageligvis ikke husker hvordan jeg så ut. Enten det eller så kan jeg jo faste litt, det liker de.. Jeg skal henge med de igjen på Tirsdag og dra på besøk til Jude. Etter jeg hadde vært på SU dro jeg til Garden City for å møte Anders. Vi spiste en hawaii pizza på food court før vi dro på javas og tok en smoothie. Etter det vanket vi gatelangs og fikk prutet til oss solbriller. Jeg fikk meg også et par nye sandaler, det var på tide! Etter det dro jeg hjem og slappet av, klar for Mbale tur neste dag.

Dag 5:

Dagen startet lystig nok med en episode The office mens jeg ventet på at Joseph, min gode Boda-venn, skulle komme å plukke meg opp. Da han kom dro jeg rett til Elgon Flyers Buss service for å møte Anders og Øystein, jeg var ett kvarter forsein og håpet det gikk greit da jeg møtte uten å se noe til Anders og Øystein. De kom dassende enda ett kvarter senere. Jeg er tydeligvis ikke helt aklimatisert til African time enda. Til mitt forsvar ble det ikke plass på 12 bussen og vi endte opp med å vente på 2 bussen mens jeg fikk meg en diger Mandazi til frokost. Bussturen gikk radig med et par episoder The Office, litt soving og lytting til BigBang og noen HIMYM episoder. Det var nok godt jeg hadde noe annet å konsentrere på enn farten bussen gikk i… I 6 tida kom vi frem til Mbale hvor jeg, skuffende nok, aldri har vært før. En god Bodatur senere ligger jeg på sofan hjemme hos Gutta, mens de baker brød. Sånn har det blitt si! Vi spiste etter hvert noen nudler som både luktet og smakte godt. Allikevel mettet de kanksje ikke helt tilstrekkelig etter en hel dag. Vi fikk oss en heftig ”diskusjon”, eller kanksje idedeling, på hvordan man stiller klokka til sommer og vintertid og om det er 3 eller 1 time forskjell til Uganda når man bytter til sommertid. Etter en stund kom vi frem til den logiske slutningen at man på sommerstid stiller klokka frem og på vinterstid tilbake og det var jeg som kom med sluttresultatet, takk, takk. Meg og Anders så på en hel del flere HIMYM episoder mens vi ventet på at brødet skulle heve og bli stekt. Det var noen ganske morsomme episoder også om sant skal sies. Jeg sitter i skrivende stund å lurer på når jeg skal dusje, Anders er hos naboene og henter en madrass og Øystein tusler rundt og rydder eller noe, og det er jo flott.

Og jeg endte opp med å ikke dusje men heller sitte en god stund å snakke om verden med Anders. Bokstavig talt ”Krig og fred, religion og politikk og sånn”..

(Jeg legger nok heller ut en del bilder på facebook når jeg kommer hjem..)

1 kommentar: