mandag 7. desember 2009

Smaken av kjendislivet

Deler av den siste uka ble tilbragt på en leir for videregående og ungdomsskole. Som eneste hvithudede er det ikke tvil om at jeg var en av hovedattraksjonene. I slike situasjoner kan en jo bli ubekvem såklart. Etter et midlt sjokk, en utmattende introduskjonsrunde og en kort natts søvn var det opp kl 5 til Morning glory, og jeg forstår sakte men sikkert hvilken unik posisjon jeg står i. Jeg han gi ungdommene en glede bare ved å hilse på dem, bruke litt av min tid på dem og være hyggelig. På sett og vis føles det helt på trynet at jenter på 16 kommer bort til meg og sier rett ut at de ønsker å være min venn fordi, "Jeg liker muzunguer". På en annen måte føler jeg et pålagt ansvar og jeg ser på meg selv som heldig som har den muligheten jeg har. Tenk når den personen alle har lyst til å henge med, vil henge med DEG. Såklart er det jo litt demotiverende at grunnen til denne populatireten desverre ikke er min fantastiske personlighet, gode humor og mitt slående vakre utseende men min status og min hudfarge.





Én ting vil jeg ha sagt, ungdommen har guts! Uganda er et land rikt på kulturer. På culture night slo de til med forskjellige kulturelle danser, sermoni fremstillinger og jaktrop.

"Hottentottsk morgenhilsen"

Ungdommen er fremtiden, om du liker det eller ikke! disse har potensiale.
Dette var en jule blogg. God Jul mine venner!
Gud velsigne dere alle rikelig!
Fan mail kan sendes til:
FOCUS Uganda
P.O Box 16415
Kampala
Uganda

2 kommentarer:

  1. Om et brev kan fraktes ned fra de hoye fjellene i La Paz, gjennom jungelen i Brasil, over havet, og gjennom det dype Afrika til Uganda - da mottar du et brev fra meg.
    Uvisst hvor lang tid det vil ta..

    SvarSlett
  2. Fan?


    Jeg er blodfan.

    SvarSlett