tirsdag 22. desember 2009

Hvor er slummen? tenkte jeg...


det nye LOST-coveret? neida, dette er Infield gjengen 09.



Jeg har aldri før sett en slum, en slum i levende live. Det var ikke som jeg hadde forestilt meg det. Jeg trodde en slum var det fattigste, stusseligste stedet noen kunne tenke seg og jeg trodde menneskene der var trette av livet og uten livslyst. Jeg trodde en slum var et grått, trist og skummelt.

Slummen var fattig og det var ekkelt der, søppel og hvem vet hva i gatene. Men mennskene, de var ikke fattige. Kanskje materielt, men det jeg så var en livlig gjeng, voksne som arbeidet, som lo som pratet sammen, kokte mat, unger som lekte, klatret, sto på hendene og storkoste seg da jeg ba dem lage grismase bilder. Inntrykket av menneskene der overdøvte det jeg så av fattigdom, og det er utrolig når man vet hvor fattige disse menneskene faktisk er.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar