mandag 1. februar 2010

10 gategutter fikk en NEW START


Andrew, et barn som vokste opp som gategutt, fikk bli med i Focus sitt barneprosjekt for en god stund siden. Som voksen fant han en liksinned, Calvin 20, en gategutt med potensiale innenfor kunst. Etter noen lykketreff fantes det et hus tilgjengelig og Andrew flyttet inn i huset der han tok inn 10 gategutter som skulle få en NewStart.
Nå bor de alle sammen i Entebbe, et stykke unna Kampala.

Rytme jeg bare kan drømme om..


Det var en livsglad og forventningsfull gjeng som møtte oss da vi dro til entebbe på et dagsbesøk.
"NAKIMULI!" var det første jeg hørte før de ga meg store klemmer. Jeg gjorde visst intrykk!
For meg er det en fryd å være der for jeg føler jeg har noe å gi til disse gutta. Ikke bare fordi jeg er hvit men også fordi jeg kan noe innenfor tegning, dansing, fotball eller frizbee. Det er utrolig givende å se gleden til disse ungene.

Maken til danseglede skal man lete lenge etter!

Jeg kan ikke forestille meg hva disse har gått igjennom til nå i sitt korte liv

(Et helt års skolegang for en av dem koster 350kr, hvis du leser og har lyst til å støtte et fantastisk prosjekt kan du ta kontakt på ma_lene_@hotmail.com)

1 kommentar: